Біла Церква і Черкаси, як в цих містах триває розвиток і як працюють тролейбуси на маршрутах.

 Біла Церква і Черкаси,  як в цих містах триває розвиток і як працюють тролейбуси на маршрутах. Завдяки запрошенню керівництва Білоцерківського тролейбусного управління, мені випала нагода відвідати це чудове місто, і користуючись нагодою проінспектувати роботу самого підприємства і ознайомитися з аспектами тролейбусного руху в цілому.

Прохідна білоцерківського тролейбусного управління.

В ремонтних майстернях білоцерківського тролейбусного управління.

 В цілому наші міста схожі,  і по чисельності  і по площі і навіть деякі вулиці і райони теж мають схожість…))).  Тому свою розповідь проведу у порівняльній формі.  Розпочну з того що  тролейбуси у Білій Церкві, так само як і в Черкасах були на межі вимирання, і попередні очільники міст робили все можливе щоб остаточно знищити тролейбусні управління, віддавши перевагу приватникам з їхніми маршрутками…

Черкаське тролейбусне управління 2009 рік

 Білоцерківське тролейбусне управління 2015 рік

Але добре що після виборів влада змінилася і новим мером Білої Церкви став  Дикий Геннадій Анатолійович, який активно і відразу розпочав політику по підтримці і розвитку тролейбусного управління  і відновлення активного руху тролейбусів у місті.

 Міський голова  Білої Церкви   Дикий Геннадій Анатолійович.

 У Черкасах аналогічна і дуже схожа ситуація, лише після приходу до влади, Бондаренка Анатолія Васильовича, тролейбусне  управління у Черкасах почало потихеньку оговтуватися від тих потрясінь які були при минулій владі.

Міський голова Черкас, Бондаренко Анатолій Васильович.

        Хочу відзначити як саме розпочалося відродження і розбудова тролейбусного управління у Білій Церкві.  Міський голова Генадій Дикий  розпочав повну чистку у керівних структурах і тих хто відповідав  і мав би підтримувати і розвивати тролейбусний рух. Відповідно постало нагальне питання зміни керівництва..   Підійшли до цього у Білій Церкві дуже професійно і грамотно, провівши спеціальний відкритий конкурс на заміщення вакантної посади директора тролейбусного управління.  Участь в цьому конкурсі було запропоновано взяти всім охочим але в першу чергу запрошували тих хто дійсно розуміється що таке тролейбус і знає як керувати таким складним підприємством.  Були запрошені учасники із інших міст. Результатом  цього відкритого конкурсу стало те, що  директором і головним інженером  стали професійні, освідченні спеціалісти, саме по транспорту, люди які знають що таке тролейбус і  знають як керувати цим специфічним підприємством.

 https://www.youtube.com/watch?v=MEYMIxZk7QE

  У Черкасах на жаль, до цього поставилися не зовсім серйозно і професійно, вирішили замінити керівника,  а на кого,  так і не визначилися, через що  це питання і досі в підвішеному стані.   Моя особиста думка –  якщо і вирішили міняти то зробіть це по людськи професійно і грамотно,  якщо потрібно запросіть спеціаліста з іншого міста……  А якщо почнете роздавати посади своїм знайомим, кумам, сватам, родичам то краще тоді залишити старе керівництво не витрачати на це час і починати працювати….  До поки ми визначаємося з керівництвом у Білій Церкві люди вже активно працюють, а ми стоїмо на місці на жаль.. Отже  повертаємося до Білої Церкви, після призначення нових керівників, Вони відразу взялися реанімовувати підприємство і працювати над програмою розвитку і розширення.  За чотири місяці зроблено чимало роботи: забезпечено в повному обсязі  усими необхідними запасними частинами для ремонту тролейбусів, розпочалася вчасна виплата заробітної плати працівникам, яку міський голова тримає на особистому контролі, розроблена і розпочата програма по підготовці і навчанню нових водіїв на тролейбуси. Ведеться активна робота по пошуку можливості збільшити кількість тролейбусів з 20 до 50 одиниць. Активно ведуться перемовини з Європейськими містами, щодо закупівлі б/у тролейбусів. Якщо все буде добре, то вже восени у Білу Церкву почнуть прибувати  перші тролейбуси…

Будемо сподіватися що Біла Церква незабаром поповниться додатковими тролейбусами.

І лише після збільшення чисельності тролейбусів можна буде говорити і  розпочинати поступово оновлювати тролейбусне управління  сучасними новими машинами.

Тролейбус Богдан Т901.10

В Черкасах теж є певний результат, але в порівняні з Білою Церквою він більш повільніший і не зовсім зрозумілий…  Самим головним досягненням стало оновлення рухомого складу 15 тролейбусами білоруського виробництва БКМ 321, які 4 роки простояли на території хімічного підприємства.

15 тролейбусів БКМ 321, 4 роки спочивали на території хімічного гіганта АЗОТ.

Але під словом оновлення, аж ніяк не йшла мова про збільшення,  навпаки вийшло так що тролейбусів на лінії стало менше. Адже старі машини просто напросто законсервували…

Законсервовані тролейбус ЗИУ 9 в Черкасах.

Залишається ще дуже багато питань  і проблем.  Це і не вчасна виплата і заборгованість по заробітній платі, проблеми із запчастинами і вчасним ремонтом тролейбусів….        Повертаючись до Білої Церкви окремо хочу відзначити і виділити те, яку увагу білоцерківське тролейбусне управління приділяє капітальному ремонту тролейбусів. За останні місяці капітально відремонтовано три тролейбуси, якість виконання робіть на досить високому рівні,  які я особисто зміг перевірити..

Капітально відремонтований тролейбус Зиу 9.  №076
А ось який вигляд має оновлений салон тролейбуса 076
Завершують роботи по відновленню ще одного тролейбуса Зиу 9. №091
При мені з капітального ремонту надійшов тролейбус Дніпро Е-187
А ось як виглядає салон цього тролейбуса.

У Черкасах же з приходом нових тролейбусів про капітальні ремонти можна сказати що взагалі забули…  Для чого ремонтувати старе якщо є нове….

А ось так ремонтують тролейбуси в Черкасах… Даний тролейбус вже більше року в такому стані..

РУХОМИЙ СКЛАД:
  Біла Церква! Зараз на балансі  білоцерківського тролейбусного управління перебуває 20 тролейбусів з них на 6 існуючих маршрутів щодня виходить 16 одиниць.  Самий розвинений і стратегічний маршрут це №1 станція «Роток» — площа Перемоги, де працює саме найбільше тролейбусів і інтервал руху складає менше 10 хв. нші ж 5 маршрутів обслуговують лише по одному два тролейбуси…. Загалом парк Білоцерківського тролейбусного управління складається з таких машин:                                             МАЗ-ЭТОН Т103 – 6 тролейбусів
ЗиУ-682Г [Г00] – 5 тролейбусів
ЗиУ-682В-012 [В0А] – 3 тролейбуси
ЮМЗ Т2 – 3 тролейбуси
ЛАЗ-52522 – 1 тролейбус

Зиу-682В      – 1 тролейбус

 Дніпро E187 – 1 тролейбус 

ЗиУ-682Г
ЮМЗ Т2
ЛАЗ-52522
Дніпро Е-187
ТГ…  але на жаль в неробочому стані…..
МАЗ-ЭТОН Т103

Черкаси!

У Черкасах рухомий склад більш різноманітнішій і у кількісному співвідношенні вдвічі більший за Білоцерківський. Загальна чисельність тролейбусів в Черкасах зараз складає 90 машин із них на маршрути в будні дні виходить близько 41-43 машин, а у вихідні і святкові дні цей показник становить лише 20 тролейбусів. Рухомий склад у Черкасах представлений наступними машинами :
ЗиУ-683Б [Б00] – 20 тролейбусів
БКМ 321 – 15 тролейбусів
ЗиУ-682В [В00] – 14 тролейбусів
ЗиУ-6205 – 10 тролейбусів ЗиУ-682Г [Г00] – 10 тролейбусів ЗиУ-682В-012 – 9 тролейбусів
Богдан Т70117 – 8 тролейбусів
ЗиУ-682ГН – 4 тролейбусів
ЛАЗ E183D1 – 4 тролейбусів
ЗиУ-682В-013 – 1 тролейбус
ЗиУ-682УА – 1 тролейбус
Киев-12.05 – 1 тролейбус

ЛАЗ E183
Учбові тролейбуси .  У Черкасах таких аж 4 одиниці.
Білоруські тролейбуси БКМ 321
Київський тролейбус К-12.05 єдина тролейбус даної модифікації у світі.
Богдан Т-701.17

БКМ 32102 – 1 тролейбус

ЗиУ 10
ЧАС РОБОТИ ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТУ.

 Біла Церква! Однозначно найбільшим позитивним моментом є час до якого працюють тролейбуси у Білій Церкві. Починають роботи близько 5 ранку а завершують вже після дванадцятої ночі. Тому завдяки цьому пасажиропотік стабільний, а відповідно і отримана виручка стабільна і висока. Завдяки довгій роботі тролейбусів, цей вид транспорту є популярним серед молоді, яка залюбки користується швидким і зручним транспортом…

Черкаси! На жаль наше місто з такою кількістю тролейбусів, та ще й нових, не може похизуватися такими показниками….. Виїжджають наші тролейбуси так само як і білоцерківські близько 5 ранку, а от починають з’їжджати з основних маршрутів аж соромно про це писати вже у 19.00-20.00. Я не буру до уваги спец-рейс Азот-вул. Мамота який заїжджає у парк у 21.35. З такою роботою і з такими графіками про який розвиток може взагалі йти мова? Якщо саме після 20.00 активно громадським транспортом починає користуватися молодь, яка залюбки б сідала у зручні не переповненні пенсіонерами тролейбуси і не віддавали б кошти приватникам. Але в нас в Черкасах вважають зовсім по іншому і рух тролейбусів організовано лише для пільгових категорій і про якийсь заробіток тут і мови немає…….

ЗРУЧНІСТЬ ДЛЯ ПАСАЖИРІВ : ЗУПИНКИ, ГРАФІКИ ТА ІНШЕ,,,,

 Біла Церква! Це мабуть єдиний розділ де Біла Церква по комфорту поступається Черкасам саме в організації зручності і створення всієї належної інфраструктури…. Зупинки у Білій Церкві виконані в різних стилях, і якоїсь послідовності і однотипності не помічається… Правда в деяких місцях звернув увагу що розпочато встановлення нових зупинок але це мізер, в порівнянні з тими зупинками які є…. Графіки руху слава богу вони є але не скрізь, помітив лише на кінцевих зупинках тих маршрутів де курсує по одному тролейбусу, там же де курсує основний маршрут №1 чітких графіків із інтервалом я ніде не бачив…. Як не крути а це зручність для пасажира….

Зображено лише початок і закінчення руху тролейбусів…

Окремо хочу відзначити те що зупинки оголошувати в Білій Церкві я так розумію що не прийнято, і якщо Ви турист то орієнтуватися і по зупинках і в громадському транспорті буде досить складно… Хоча окремо відзначу водія тролейбуса із заводським номером 076, яка не примусово а в своє задоволення оголошувала зупинки , людина яка дійсно закохана в свою роботу і віддається їй на всі 100% .

Водій тролейбуса 076

Загалом Високу оцінку в цьому питанні можна поставити лише за охайність і гарний зовнішній і внутрішній вигляд тролейбусів, і зайти приємно і їхати.

Черкаси. Зупинки у Черкасах у досить гарному і належному стані, частину було віддано приватникам які відповідно доглядають за ними, дбають за чистоту і порядок..

Зупинки мають велетенські назви і навіть на деяких є карти тих районів де вона знаходиться… А зараз взагалі у місті відбувається зупинковий бум, міська влада активно замінює і встановлює там де не було нові сучасні зупинки, тому однозначно в цьому питанні владі Білої Церкви варто перейняти досвід Черкас.

Сучасні нові зупинки масово встановлюються в Черкасах.

Графіки руху для тролейбусів є на всіх без виключення зупинках і не залежно який це маршрут, на графіках чітко вказано час коли прибуває тролейбус від самого першого до останнього і це дуже зручно, знаючи коли прибуде твій тролейбус люди не сідають поспіхом у маршрутку а знаючи що через хвилину дві буде тролейбус залишаються очікувати, таким чином кількість пасажирів і зростає і вони цілком задоволенні тим мінімальним комфортом який їм надають.

Чим ще відрізняються тролейбуси в Черкасах Тим що водії оголошують кожну зупинку, а в сучасних нових тролейбусах це робить відповідна система озвучування… Тому і туристам зручно і мешканцям які не минуть свою зупинку і заздалегіть підготуються до виходу.

КОНТАКТНА МЕРЕЖА.

Біла Церква!  В цілому стан контактної мережі в досить задовільному стані, дроти і розтяжки всі підтянуті.  Навіть на відрізку нової лінії знаходиться частина нових елементів підвіски, із швидкісними кривими..

Досить цікаві і незвичні керамічні ізолятори….
Контактний дріт добре підтягнутий і ніде не обвисає.
Сучасні швидкісні криві, які дають змогу тролейбусу на більшій швидкості проходити повороти.
Біля заводу РОСАВА  знайшов обірвану підвіску,  інше теж ледь трималась…

Черкаси    У Черкасах контактна мережа теж в задовільному стані,  але є такі ділянки які терміново потребують капітального ремонту і заміни….  Особливо стрілки на яких досить часто трапляється сходження штанг…  як наслідок простої і невдоволені пасажири……

КОНКУРЕНТИ, МАРШРУТНІ ТРАНСПОРТНІ ЗАСОБИ.

Біла Церква!. Кількість маршруток досить велика, і всі вони загалом повторюють рух тролейбусів. хоча зараз намічається тенденція по зменшенню цих маршруток або зміні їхніх маршрутів блище до перефирії… Щоб приватники з вуличок збирали людей і підвозили до тих шляхів де курсують тролейбуси. Тим паче новий міський голова веде перемовини з приватниками щоб вони працювали з під керівництва тролейбусного депо, яке і буде надавати дозволи і маршрути, щоб максимально зменшити присутню конкуренцію. Автопарк загалом складають незручні і некомфортні, а головне не пристосовані до міських перевезень бусіки, мерседеси спрінтери…

Ось такі маршрутки курсують у Білій Церкві.
Досить не зручно пересуватися у непристосованому для міста транспорту.

Черкаси! У Черкасах ситуація з приватними перевізниками досить напружена і ніхто навіть не намагається її якось вирішувати, всіх все влаштовує, що приватники один за одним перед тролейбусом намагаються забрати останнього платного пасажира, а тролейбусу залишаються лише пільговики….. Правда з парком все набагато краще, і по місту курсують великі комфортні автобуси, які пристосовані до роботи на міських вулицях, починаючи від Богданів, Пазиків, Еталонів, закінчуючи комфортабельними автобусами великої місткості марки МAN і Mercedes.

ЗУСТРІЧ ФАНАТІВ ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТУ!  
Приємно був вражений що про мій приїзд відразу дізналися місцеві фанати електротранспорту,  один з них Денис Гура відразу звязався зі мною,  і запропонував допомогу…  Ми зустрілися, Він організував мені екскурсію, показав самі найгарніші місця в Білій Церкві. Розповів про своє захоплення і як він допомагає керівництву і владі розвивати тролейбусний рух,.  Приємно усвідомлювати те,  що ти не один такий…)))  У кожному місті є свої фанати і люди які жити не можуть без тролейбусів  і всі між собою спілкуються діляться досвідом, Був задоволений і вражений поїздкою і зустріччю.  Отримав чергове запрошення відвідати це чудове місто,  і буду сподіватися що незабаром відвідаю Білу Церкву знову.

Зустріч фанатів електротранспорту , Денис Гура ( Біла Церква) і Валерій Мироненко ( Черкаси).

ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК.

  Від побаченого там і тим що у нас, можу сказати що у Білій Церкві дійсно приділяють увагу тролейбусному управлінню значно більшу чим в Черкасах…… І я впевнений що незабаром ми ще не раз почуємо у випусках новин про реформи і етапи розвитку які будуть впровадженні в місті…. А Черкаси скоріш за все так і будуть потихеньку намагатися розвивати комунальне підприємство але цей розвиток буде більше на словах чим на ділі, хотілося б що б я помилявся….. Тому варто кожному з нас вчитися і переймати досвід тих хто дійсно зміг чогось досягти і щось впровадити… Ми і надалі будемо підтримувати з Білою Церквою дружні і партнерські стосунки. Адже нам є чого повчитися у них, А їм у нас….)))) Тому треба вже нарешті починати наполегливо працювати і дійсно виходити на якийсь відчутний результат, щоб і про наше місто писали гості і пишалися тим як у нас чудово організоване тролейбусне сполучення і як влада приділяє цьому питанню не аби які зусилля!!!
Поділитись:
Share on VKShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter
%d такие блоггеры, как: