Круглий стіл з питань перевезення пільгових категорій населення

22 листопада в м.Біла Церква відбулося засідання «круглого столу»  щодо обговорення питання «Перевезення в громадському транспорті пільгових категорій населення».
В засіданні взяли участь представники Громадської організації Миколи Бабенка «Біла Церква разом» на чолі з головою організації – Миколою Бабенком та представники підприємств-перевізників, що забезпечують громадське транспортне перевезення в Білій Церкві: ПАТ «Білоцерківський автобусний парк» (директор – Андрій Старинко), ПП «КАН» (директор- Євген Святюк), ТОВ «Транссіті» (директор – Юрій Нестерчук), начальник КП БМР «Тролейбусне управління» (директор – Володимир Вахній), МПП «Диліжанс» (директор – Володимир Гамов). Провів засідання керуючий справами виконавчого комітету Білоцерківської міської ради Сергій Постівий.
Дана зустріч відбулася за ініціативи Миколи Бабенка, оскільки нещодавно громадською організацією, яку він очолює, було проведено мітинг, за участю білоцерківців, що мають право на пільгове перевезення, з приводу неурегульованості питання користування пільговими категоріями громадян громадським транспортом.
Отож, як зазначив керуючий справами Сергій Постівий, аби обговорити проблемні питання, які існують у цій сфері, визначити причини та окреслити шляхи їх вирішення, і відбувається даний «круглий стіл». Метою зустрічі є знаходження конструктиву між міською владою, перевізниками, пасажирами та громадськістю.
Варто зазначити, що до 2016 року на законодавчому рівні передбачалося покриття пільгових перевезень за рахунок державного бюджету України, проте навіть раніше, починаючи з 2014 року, фінансування виділялося лише на рівні 30%, а з 2016 року, із внесенням відповідних змін в законодавство, компенсація таких пільг з державного бюджету   зупинилася повністю, при цьому кількість пільг залишилась незміною, як і кількість осіб, що мають на них право.

У Білій Церкві проживає населення, що має право на користування 26 пільговими категоріями, а це майже 40 тис. населення від загальної кількості білоцерківців, і це не враховуючи й гостей міста, що теж користуються такими пільгами. Щоб повністю покрити витрати на  пільгове перевезення в міському бюджеті лише білоцерківців, щорічно необхідно передбачати близько 30 млн грн, а такої можливості немає.
Де-факто, питання компенсації пільгових перевезень з «плеч» держави перейшло на «плечі» муніципалітетів, хоча законодавчо це теж чітко не регламентовано. І абсолютно зрозуміла позиція людей, що мають відповідні законодавчо визначені пільги. Якщо законом пільга надана, то вона має бути реалізована.

У зв’язку з цим міська влада взяла на себе покриття таких витрат, проте  лише комунальному транспортному підприємству, зокрема  в 2016 році КП БМР «Тролейбусне управління»  було виділено  13  млн грн,  в 2017р. також вже було виділено 13 млн грн – саме на компенсацію пільгових перевезень. Пільгові категорії білоцерківців користуються тролейбусним транспортом повністю безкоштовно. У той же ж час  приватні перевізники не отримують жодних компенсації, при цьому також здійснюють перевезення і пільгових категорій безоплатно. У зв’язку з цим і виникають час від часу конфлікти в громадському транспорті. Частіше за все це пов’язано з людським фактором і непорозуміннями між водіями громадського транспорту та  пасажирами. Проте дані обставини не  виправдовують хамську поведінку водіїв до пасажирів, і на це перевізники мають звернути окрему увагу.

Ініціатор  засідання Микола Бабенко озвучив причини, які, на його думку, зумовили виникнення конфліктних ситуацій між  водіями маршрутних таксі та пасажирами пільгових категорій населення. Зокрема він наголосив, що протягом останніх півроку до його ГО надходили скарги від жителів міста щодо некоректного поводження водіїв з пільговиками, які грубо поводилися з ними та відмовлялися здійснювати їх безкоштовне перевезення, хоча згідно із законодавством України вони зобов’язані це робити. Відповіді на звернення до відділу транспорту та зв’язку міської ради з цього приводу, як зазначив Микола Бабенко, містили інформацію про проведену роз’яснювальну роботу із водіями, проте деякі з них продовжували порушувати законодавство. Крім того, не всі транспортні засоби, за моніторингом ГО, містили інформацію про підприємство-перевізника, прізвище водія тощо. Тому необхідно знайти шляхи вирішення проблеми.
Коментуючи підняті питання, начальник відділу транспорту та зв’язку міської ради Олена Шевченко наголосила, що інспекторами відділу здійснюються постійний моніторинг транспортних засобів, і всі зауваження щодо наявності необхідної інформації – усунуто (дані про підприємство, прізвище водія, телефон «гарячої лінії» та ін). Крім того, як реакція на неетичну поведінку водіїв – починаючи з квітня ц.р., звільнено 13 водіїв.

Обговорюючи тему засідання, присутні акцентували увагу на:
– знаходженні можливості вирішення питання урегулювання пільгових перевезень на державному рівні;
– можливості впровадження системи, яка б відстежувала реальну кількість пільговиків, які користуються громадським транспортом;
–  моральній поведінці водіїв по відношенню до пільговиків;
– заміні автобусів  на такі, що пристосовані до перевезення моломобільних груп;
– можливості покриття витрат за таке перевезення  з міського  бюджету;
– виявленні обсягів перевезень маршрутними таксі та ін.
Представники підприємств-перевізників поінформували по заходи, які вони проводять щодо удосконалення своєї діяльності, зупинилися на роботі задля збереження кваліфікованих кадрів, витратах на обслуговування техніки. Директор ТОВ «Транссіті» Юрій Нестерчук поінформував про свою діяльність як інвестора у транспортну сферу.
В обговорені питання також взяли участь: член ГО «Асоціація депутатів м.Біла Церква» Володимир Малюк, голова ініціативної групи людей з обмеженими фізичними можливостями Олена Дмитраш.
Підсумовуючи обговорення, Сергій Постівий озвучив перелік пропозицій щодо першочергових завдань, що були озвучені  під час засідання, та які зможуть вирішити проблему:
1. необхідність проведення системної роз’яснювальної роботи щодо поведінки водіїв маршрутних таксі;
2. оптимізація маршрутної мережі;
3. запровадження механізму компенсації пільгового перевезення, зокрема через встановлення системи валідації у всіх транспортних засобах, що здійснюють  громадські перевезення;
4. запровадження Картки білоцерківця, яка надаватиме пільговій категорії населення право безкоштовного перевезення  (визначену кількість їздок чи певну суму коштів на проїзди);
5. розгляд можливості встановлення диференційованих тарифів на проїзд;
6. вивчення досвіду інших міст щодо вирішення цього питання, оскільки воно є загальнодержавним  (наприклад: пілотного проекту у Львові);
7. розробка  відповідної цільової програми, яка врегульовуватиме підняті під час круглого столу питання.
Керуючий справами також зауважив, що міська влада відкрита до співпраці, у  своїй роботі врахує всі вищезазначені пропозиції та ті, що надійдуть в подальшому; продовжуватиме заходи щодо залучення кредитів від міжнародних фінансових організацій на оновлення рухомого складу КП БМР «Тролейбусне управління».
«Прошу всіх учасників засідання до 01.12.2017р. надіслати остаточні пропозиції, які будуть узагальнені. Також ставимо собі завдання на основі цих пропозицій до 01 лютого наступного року розробити цільову програму. Відділу транспорту та зв’язку – проводити систематичну роз’яснювальну роботу з водіями та моніторити маршрутні таксі. Переконаний, що сконсолідуючи зусилля, ми зможемо знайти рішення та розв’язати проблемну ситуацію», – наголосив Сергій Постівий.
У засіданні взяли участь: заступник міського голови Інна Новогребельська,  начальник відділу, начальник управління соціального захисту населення міської ради Тетяна Велігорська,  представники правоохоронних органів, громадськості та міських ЗМІ.

Поділитись:
Share on VKShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter
%d такие блоггеры, как: